۱۳۸۷/۰۶/۰۹

آهنگ تقويم تاريخ

دوستانی که دهه 60 را بخاطر داشته باشند برنامه ای به نام تقويم تاريخ، ساعت 6:30 صبح از راديو پخش می شد آن زمان من در حال آماده شدن برای رفتن به مدرسه بودم و به اين برنامه گوش ميدادم

جذابترين بخش اين برنامه موسيقی آن بود، بعدها که من با گروه پينک فلويد آشنا شدم متوجه شدم که اين کار به نام Time  مربوط به اين گروه می باشد -- البته نمیدانم هنوز پخش می شود يا نه

 


دانلود کنيد

کليپ از You Tube



 


اطلاعات مربوط به گروه پينک فلوید

پینک فلوید (به انگلیسی: Pink Floyd) نام یکی از مشهورترین و خلاق‌ترین گروه‌های موسیقی راک بریتانیا است، که از سال ۱۹۶۵ به رهبری سید برِت، نوازنده گیتار، شروع به کار کرد و در دهه ۷۰ میلادی به اوج شهرت رسید. دیگر اعضای گروه راجر واترز (گیتار بیسریک رایت (کیبورد) و نیک میسن (درام) بودند.

یکی از بارزترین ویژگی‌های سبک پینک فلوید استفاده از صداهای الکترونیکی و جلوه‌های ویژه در آهنگ‌هایشان بود، و دیگری شعرهای ساده و کودکانه اما نافذ.[2]

سید برت در سال ۱۹۶۸ به دلیل عوارض ناشی از سوءمصرف مواد مخدر توهم‌زا و ناتوانی در حضور مؤثر در اجراهای زنده (و حتی در استودیو) عملاً از گروه کنار گذاشته‌شد و دیوید گیلمور که گیتاریست توانمندی بود جایش را گرفت. در سال ۱۹۷۳ بود که توانستند با آلبوم نیمهٔ تاریک ماه، در آمریکا خود را به فوق‌ستاره‌های موسیقی تبدیل کنند.[3] در سال ۱۹۸۶ راجر واتِرز که پس از سید برت نقش اصلی در آهنگسازی و نوشتن شعرهای پینک فلوید را بر عهده داشت به دلیل اختلاف با گروه از آنها جدا شد.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام تند تند مطلب می ذاریدخوشحالیم .چرا کسی دیگه سفر نمی ره ؟:)

ناشناس گفت...

خوشحالم كه بالاخره فهميدم اين موسيقي كار كياست.ممنون منم خيلي از اين موسيقي خاطره دارم.

mercurybc گفت...

این آهنگ تقویم تاریخ در دهه 1960 در ایران از رادیوپخش میشد اما آهنگ پینک فلوید در سال 1973 پخش شد درجهان.آیا این نمیرساند که پینک فلوید از جای دیگری این آغاز آهنگ تایم را گرفته باشد ؟

شهنام گفت...

دوست عزيز يه اشتباه کوچيک کردی آهنگ تقویم تاریخ در دهه 1360 هجری شمسی در ایران از رادیوپخش میشد نه در ده 1960 ميلادی